Designroute GLUE breidt uit naar de Verenigde Staten

Actueel 09-12-2022
Designroute GLUE breidt uit naar de Verenigde Staten

In 2023 is de designroute GLUE niet alleen te bezoeken in Amsterdam, maar ook in Dallas in de Verenigde Staten. De eerste editie van GLUE amsterdam connected by design was vanaf de start in 2020 direct een groot succes. GLUE verbindt ontwerpers, architecten, merken, showrooms, galeries, academies, interieurarchitecten, meubelmakers, en musea, met als doel deze creatieve  sector beter te verbinden en ook beter vindbaar te maken.
Designroute GLUE breidt uit naar de Verenigde Staten

Na een uitgebreide oriëntatie in verschillende landen heeft GLUE-Mede oprichter en eigenaar Guus van Maarschalkerweerd de juiste partner gevonden in de Verenigde Staten. Troy en echtgenote Cheryl S. Durst zijn bekende spelers in de designscene in Dallas. Troy is directeur van The WestEdge Design Fair, werkt tevens in Los Angeles en Cheryl is CEO van the International Interior Design Association (IIDA). “Merken en designers zoeken meer verbinding met elkaar en dat is een belangrijke reden om GLUE te lanceren in Dallas. De focus ligt voor ons op design door de hele stad”, aldus Troy Durst.

Trots op GLUE in de Verenigde Staten

Van Maarschalkerweerd: “Mijn partners Janine de Jong en David Heldt en ik zijn ontzettend trots dat GLUE zich ontwikkelt en omarmd wordt door gerenommeerde partijen, zowel nationaal als internationaal. Iedere stad heeft een uniek creatief profiel en heeft een onderscheidende design community. Ons doel is elk jaar een nieuwe internationale stad aan te laten sluiten bij GLUE.”

Volledig pakket

GLUE biedt een volledig 360-pakket aan waarbij deelnemers niet alleen fysiek gebruik maken van het 3-daagse event, maar ook van de corporate identity. GLUE zorgt voor zichtbaarheid  via de social media-kanalen (LinkedIn, Instagram), de website en deelnemers liften mee via de publiciteit over GLUE via de mediapartners. In Nederland is dat onder andere Iamsterdam, waardoor GLUE door de hele stad te zien was op billboards en via de kanalen van de partner.