Flexibel inkopen bij Trademart in Brussel

maandag 3 juli | Actueel

Tijdens events en in hun showrooms stellen diverse merken in onder andere mode, accessoires en interieur hier hun collecties voor aan retailers. Het inkoopcentrum wil een plaats zijn waar retailers uit diverse sectoren elkaar ontmoeten om zich te laten inspireren, oriënteren en een geweldige inkoopervaring beleven. Lies Vandiest, business unit manager bij Trademart“>Trademart: “Trademart is eigenlijk een soort permanente beurs, waar je op elk zelf gekozen moment diverse merken kunt bezoeken. Daarnaast organiseren we rond belangrijke inkoopmomenten in het jaar een aantal events.”

Op 27 en 28 augustus en 24 tot en met 26 september organiseert Trademart bijvoorbeeld speciaal voor interieurprofessionals en architecten het Brussels Interior Event. Vandiest: “Dit event is vrij toegankelijk en ook voor de Nederlandse markt zeer de moeite waard!” Merken en retailers kunnen elkaar tevens ontmoeten via de website Trademart.be”>Trademart.be. Deze website biedt inspiratie en links naar de showrooms van de diverse merken.

Cash & Carry bij Trademart

Interieurprofessionals kunnen bij Trademart in Brussel terecht voor het inkopen op collectie en het B2B Cash & Carry-principe. Vandiest: “Sinds maart 2021 hebben wij een tachtigtal merken die het Cash & Carry-concept voeren. Hierdoor hoeven onze klanten geen minimum hoeveelheid van een bepaald product af te nemen, maar kunnen ze ook per stuk kiezen. Dit biedt interieurprofessionals een grote mate van flexibiliteit en creativiteit.” De Cash & Carry-producten zijn altijd voorradig en kunnen meteen worden meegenomen of op afspraak worden geleverd. Vandiest vervolgt: “Het is de combinatie van deze twee formules die er voor zorgt dat onze klanten voor alles op één adres terecht kunnen. Het aankoopmodel is per merk veel gunstiger en meerdere merken zijn zo gemakkelijk met elkaar te combineren.”

Trademart is ook voor grote projecten hét inkoopadres. “In overleg met de merken uit ons collectiecentrum is levering rechtstreeks bij het project mogelijk.”
Momenteel onderzoekt het inkoopcentrum of er in de markt ruimte is voor een nieuw concept. Vandiest: “In deze fase worden zowel mogelijke buyers als sellers gecontacteerd om te polsen hoe zij er in staan. Eventuele roll-out is voorzien in 2024.”