Topverdiepingen Zalmhaven van Rotterdamse makelij

Projecten 14-05
Topverdiepingen Zalmhaven van Rotterdamse makelij

Het is een project in de top van de hoogste toren van de Benelux. Het plan rond de ontwikkeling van een restaurant, bar en experience in De Zalmhaven zou niet misstaan in New York, Singapore of Dubai. De nieuwe en spectaculaire Rotterdamse icoon, binnenkort te vinden op de 57e en 58e verdieping, wordt echter gewoon gemaakt door bedrijven in de havenstad. Over de inrichting en ervaring bovenin de toren kan nog weinig worden verklapt; dat het modern en uniek wordt, staat vast.

Topverdiepingen Zalmhaven van Rotterdamse makelij

De Zalmhaven is 215 meter hoog en biedt een fantastisch uitzicht over de Rotterdamse skyline. Voor het ontwerp en creatieve ideeën wordt een beroep gedaan op Rotterdamse kennis en kunde. De architectuur van de bar en het restaurant is in handen van het bureau Doepel Strijkers Architecten; Das Buro houdt zich bezig met het ontwikkeling van de merkpositionering en -identiteit.

Specialisten uit de regio 

Deze bedrijven zijn niet zomaar geselecteerd: ze hebben een bewezen staat van dienst. Zo werkte Das Buro voor enkele andere bekende iconen van de regio, zoals het Luxor Theater, Rotterdam Festivals en het beroemde Schiedamse jenevermerk KETEL 1 (uit 1691). Doepel Strijkers architecten is een gerenommeerd architectenbureau, doordat ze verbluffende projecten realiseren. Via duurzame technologieën en biofilische ontwerpen creëren ze dynamische en boeiende ruimtes, die de grenzen tussen de natuurlijke en de gebouwde omgeving vervagen. Onder de vleugels van Doepel Strijkers architecten werkt RDNR aan de experiences, door middel van interactieve media die daar straks te vinden zullen zijn.

De Zalmhaven en Magnicity

Het nieuwe concept in De Zalmhaven valt onder Magnicity, tevens eigenaar van de bekende Euromast. Het bedrijf wil lokaal ondernemerschap stimuleren. Zo wordt wat teruggedaan voor de regio, het vergroot de binding en biedt voordelen in de samenwerking. “Als geboren en getogen Rotterdammer wilde ik bij dit project zoveel mogelijk lokale partijen inschakelen”, vertelt Dennis Vermeulen, general manager van het concept. “De trots en liefde die wij voor onze stad voelen en het enthousiasme waarmee we dit project in onze eigen achtertuin aanvliegen, wil je ook zien bij de partners. Daarnaast is er zoveel kennis, ervaring, creativiteit en kwaliteit te vinden in de Maasstad dat het niet nodig is om partijen van buiten aan te stellen. Onze partners kennen de stad, mensen, cultuur en geschiedenis van Rotterdam en vertalen dit perfect naar een ontwerp rondom het interieur en de branding. Doordat de kantoren van onze partners zich op loopafstand van De Zalmhaven bevinden, kan je bovendien op ieder moment op locatie zelf of bij elkaar binnenstappen.”

Doepel Strijker: “Het is een eer om te mogen werken aan dit buitengewone project, op de meest verheven plek in het hart van Rotterdam.”

Das Buro | Branding Agency: “Fantastisch om voor dit icoon aan de slag te gaan. Het is mooi om als Rotterdams bureau bij te dragen aan de ontwikkeling van dit project met lokale roots en internationale uitstraling.”