

De duurzaamheidsfilosofie van Humanscale stimuleert bedrijven om na te denken over hoe het een positieve invloed kan hebben op de producten. Om innovatie te bereiken daagt het designteam zichzelf voortdurend uit om werkwijzen en bestaande ontwerpen te heroverwegen. Chief sustainability officer van Humanscale, Jane Abernethy, gaf onlangs de Humanscale Design Studio de uitdaging om een kruk – een van de meest eenvoudige meubelstukken – opnieuw te ontwerpen. Als inspiratiebron gaf ze: biomimicry, circulaire economie en biofabricage. De ontwerpers hielden educatieve sessies waarin elke benadering werd verkend en resulteerden in originele prototypes: een kruk geïnspireerd op de structuur en functionaliteit van spons, een kruk die volledig is gemaakt van materialen die zijn geclassificeerd als afval, en ten slotte een kruk die bestaat uit gekweekte materiaal mycelium. “Onze milieufilosofie is de basis voor beslissingen in het hele bedrijf, van design & engineering tot marketing en operations, en zelfs voor de leveranciers en derden waarmee we samenwerken”, aldus Abernethy. “Door onze kennis over ‘Design with the Environment in Mind’ te delen hopen we andere fabrikanten te inspireren.”
Stephanie Mehta, hoofdredacteur van Fast Company, weerspiegelt dit sentiment: “Er lijkt geen beter moment om organisaties te erkennen die hun vindingrijkheid, middelen en, in sommige gevallen, hun omvang gebruiken om grote maatschappelijke problemen aan te pakken. Onze redactie heeft slechts enkele van de slimste en meest inspirerende projecten van het jaar aan het licht gebracht.”
- Bekijk ook
- https://www.humanscale.com/