Satelliet: ‘Creating places to remember’

branded
Actueel
‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
Creativiteit is per definitie grenzeloos. Het zijn vaak de beschikbare mogelijkheden die de realisatie van creatieve ideeën beperken. Dat is een van de redenen waarom bedrijven als Satelliet Meubelen constant bezig zijn met de ontwikkeling van producten, diensten en services om die grenzen te kunnen verleggen. Dit met als doel om creatieven, zoals product­designers, interieurarchitecten, en stylisten, meer vrijheid te geven in het bedenken, maar vooral ook het uitvoeren van hun ideeën.

Naar eigen zeggen zijn het volgens Satelliet ook juist díe grensverleggende vraagstukken en ideeën uit de creatieve hoek die ten grondslag liggen aan de mooiste en meest bijzondere horeca-interieurs. Dat motiveert en inspireert Satelliet als specialist van hospitality-meubilair om mee te denken en een stap verder te gaan in het aanbod van onderscheidend meubilair, eigenzinnige stoffen en mooie materialen.
Laten we daarnaast niet vergeten dat horecaondernemers zelf ook steeds creatiever worden, zich wereldwijd laten inspireren en daarmee de lat hoog leggen om onderscheidende interieurs te creëren. Niet voor niets is het uitgangspunt van Satelliet: “Creating places to remember”. Met creativiteit en uitgesproken keuzes maak je indruk op je gasten, waarbij onderscheidend meubilair een actieve rol speelt. Door samen in gesprek te gaan en kennis met elkaar te delen dagen we elkaar uit en wordt het resultaat altijd beter.

Printstoffen

Er ontstaat zeker in de horeca steeds meer behoefte aan unieke interieurs, waarbij totaalbeleving een grote rol speelt en details van groot belang zijn. Afstemming tussen kleuren, materialen en meubilair zorgen voor een onvergetelijke locatie en unieke beleving.
Een van de nieuwste technieken die Satelliet aanbiedt voor het creëren van een WOW-gevoel is het printen van stoffen. Dit creëert de mogelijkheid om vrijwel iedere digitale print af te drukken op stof. Dit kan dus een eigen ontwerp zijn, of bijvoorbeeld een bestaand ontwerp, maar dan in de kleuren van een huisstijl. Wanneer het meubilair of juist een bepaald thema een prominente rol heeft in het ontwerp van het interieur, kan een printstof het verschil maken. Drie ‘best practices’:

1 Ruby Rose, Utrecht

Sippien Baarsema en Wichert van Rijn over het ‘bloembastisch’ interieur: “De florale geschiedenis van het art nouveau-pand wilden we terug laten komen in het interieur, maar dan wel in een jasje van nu. De bar levert hier als eyecatcher een belangrijke bijdrage aan. Het eerste wat je ziet als je binnenkomt is een prachtige lange bar met over de gehele lengte een soort van pergola vol met rozen. Aan deze bar en aan de andere zijde staat meubilair dat in een opvallende unieke bloemenprint is uitgevoerd.”
(Foto: Lars Verkroost)

2 nhow Amsterdam Rai

De nhow-formule van de NH Hotel Group (zie ook de ­projectbeschrijving op pagina 34 tot en met 38) is ‘not your average designhotel’. Niet voor niets sleepte dit hotel al binnen een maand na opening de titel ‘meest instagrammable hotel van Europa’ in de wacht. In het Amsterdamse hotel ontbijt je tussen de tulpen. Ze bloeien op een enorm wandpaneel dat zich opkrult naar het ­plafond. Net als in de echte natuur laat ook deze ­botanische explosie zich niet beknotten. De florale print duikt op in de speciaal ontwikkelde velours bekleding van de stoelen, naast meubelen in zachtgroen en ­kobaltblauw. (Foto’s: Fred Sonnega)

3 Het Zalmhuis, Rotterdam

Liselore Hell over de gebruikte printstoffen: “De bloemrijke stoffen die ik voor ogen had, waren niet te vinden. Uiteindelijk zijn er diverse natuurlijke patronen speciaal voor mij opgemaakt door Satelliet en als printstof in productie genomen. Ik ben blij dat ik heb volgehouden en erg content met het resultaat van ‘mijn printstoffen’.” (Foto: Fred Sonnega)

 

Satelliet heeft naast de mogelijkheid om eigen printstoffen toe te passen nog meer te bieden:

Eigen collectie en maatwerk
De collectie van Satelliet bestaat voor het overgrote deel uit collectie-items die door een team van eigen productdesigners wordt ontwikkeld. De mogelijkheden op het gebied van maatwerk en de flexibiliteit om snel in te kunnen spelen op vragen vanuit de branche zijn hiermee enorm. Een speciaal onderdeel van de collectie wordt gevormd door Dutch Hospitality Design by Satelliet. Hier vind je unieke items die ontworpen zijn door jonge Nederlandse ontwerpers die Satelliet graag een podium biedt.

De Studio
De showroom van Satelliet omvat een groot gedeelte van de gehele collectie, maar het is de studio die hierin helpt de diversiteit aan mogelijkheden zichtbaar te maken. Met de complete stoffencollectie, grote tafels om aan te werken en een overzicht van alle materialen, biedt Satelliet een plek voor creatieven waar zij zich kunnen laten inspireren, ideeën uit kunnen werken en klanten mee naartoe kunnen nemen. Zie het als een creatieve werkplek waar je alles met betrekking tot meubilair tot je beschikking hebt.

Logo_Satelliet_REGULIER-WOORDMERK_GRIJSWAARDEN

www.satelliet.net