Red Dot Award voor vloerencollectie van Parador

Actueel
‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
Met de One Ground Design Edition lanceerde Parador afgelopen najaar een vloerencollectie die naar eigen zeggen de hoogste designnormen combineert met een innovatieve, nieuw bedachte benadering van productontwikkeling. Acht plaatsen en hun geschiedenis vormen de inspirerende achtergrond voor de acht vloeren van de Design Edition. Deze holistische benadering is nu bekroond met de Red Dot Award: Product Design 2021.

Elk jaar worden de beste producten van dat jaar bekroond met de Red Dot Award: Product Design. Of het nu om esthetische, functionele, slimme of innovatieve ontwikkelingen gaat – de bekroonde objecten delen allemaal een uitstekende designkwaliteit. Nu zijn de vloeren van de One Ground Design Edition van Parador bekroond met de Red Dot Award: Product Design 2021. Na de Muse Award 2021 en de Iconic Award 2021 heeft de Edition hiermee opnieuw een belangrijke en internationaal gerenommeerde prijs voor uitstekend productdesign in de wacht gesleept. “Wedstrijden zijn een geweldige kans om onze diensten en producten aan een breed publiek te presenteren en zo waarde voor ons bedrijf te creëren: ze tonen onze innovatieve kracht, zorgen voor differentiatie en zijn een goede drijfveer in de concurrentiestrijd”, vertelt Birgit Kunth, hoofd Brand, Marketing en Communicatie, verheugd over de prijs.

Niet alleen een Red Dot Award

Maar dat is nog niet alles: Parador heeft ook punten gescoord in verschillende consumentenonderzoeken in opdracht van het tijdschrift WELT en de nieuwszender ntv. Voor de tweede keer op rij is Parador onderscheiden met de titel ‘Grootste innovatiekracht’. Daarmee is de onderneming uit Coesfeld herhaaldelijk tot de nummer 1 van de interieurbranche uitgeroepen in een enquête die WELT begin dit jaar onder ongeveer 220.000 managers heeft gehouden. In het kader van een andere studie van het tijdschrift WELT werd Parador ook onderscheiden als onderneming met een hoog niveau van bedrijfsverantwoordelijkheid.
Last but not least reikten ntv en het Duitse Instituut voor Service Kwaliteit half maart de prijs ‘Duitslands populairste aanbieders – Life & Living’ uit. Aan de basis hiervan ligt een uitgebreide enquête onder Duitse consumenten. Meer dan 39.000 meningen van klanten over meer dan 580 bedrijven werden verzameld en geëvalueerd. Merken en bedrijven uit 45 sectoren kwamen in aanmerking op gebieden als bouwen & afwerken, wonen & inrichten en diensten voor huizen & appartementen. De sectoren variëren van massieve en geprefabriceerde woningbouw tot venster- en deurmerken en van fabrikanten van meubels en vloerbedekking tot aanbieders van smart home- en beveiligings- en bewakingsdiensten. Parador is één van de prijswinnaars in de categorie ‘Houten vloeren’. “Ons werk van de afgelopen maanden werd opgemerkt en erkend. Een geweldige totaalprestatie, waar we zeker trots op mogen zijn”, aldus Birgit Kunth, als reactie op de positieve resultaten van de consumentenonderzoeken.