Pepijn Smit ontwerpt interieur brand store NOLABEL

Actueel
‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
NOLABEL opent een nieuwe winkel in de Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. De opening van de nieuwe brandstore betekent een vijfde fysieke winkel voor het kledingmerk, dat zich richt op ‘smart essentials’ voor mannen. Het interieur van de nieuwste winkel is het resultaat van een samenwerking met interieurdesigner en tevens oprichter van S-P-A-C-E Projects Pepijn Smit. De opening in Leidschendam vormt een logisch onderdeel van de ambities van het Amsterdamse merk.

Voor de nieuwe brand store werkten Pepijn Smit samen met NOLABEL-ceo Peter van Kampen en creative director Menco Nieuwenhuis. Bij het ontwerp van het interieur was een specifieke term in gedachten: evolutie. Nieuwenhuis: “Zo’n drie jaar geleden hebben we op collectiegebied een grote omslag gemaakt van ‘pakkenmerk’ naar ‘smart essentials’, van hogere kwaliteit tegen competitieve prijzen. Die evolutie zien we terug in de kwaliteit van de online en offline content en vertalen we nu ook door in een fysieke winkel.”

Inspiratie Pepijn Smit

Dat doorvertalen gebeurde in samenwerking met interieurdesigner Pepijn Smit, die met zijn S-P-A-C-E Projects onder andere verantwoordelijk is voor de store designs van FEST, Veloretti en Ace & Tate. Voor NOLABEL liet hij zich inspireren door de pioniers van de modernistische architectuur, zoals Frank Lloyd Wright & Ludwig Mies van der Rohe. Smit: “Het interieur van deze brand store is gebouwd op een raster dat wordt doorbroken door diagonalen om zo dynamiek in de ruimte te creëren. Door gebruik te maken van eikenhouten lambriseringen, krijgt de ruimte warmte en wordt het een meer natuurlijke ruimte binnen zijn context. Met gerecyclede doorschijnende gevelpanelen, kasten en een tafel, speel ik met licht en schaduw – iets wat ook kenmerkend is voor de fotografie van NOLABEL. De nadruk in het ontwerp ligt op het belang van schaal, de precisie van grootte en details en de relatie tussen de objecten – net zoals dat bij kleding het geval is. Ik heb hiermee een minimalistisch maar menselijk interieur willen creëren, met een sfeer die volledig aansluit op NOLABEL als merk.”

Groeiambities NOLABEL

Met Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Roosendaal al op de naam, vormt de nieuwste NOLABEL-brandstore in Leidschendam een logische stap in de ontwikkeling en de ambities van het Amsterdamse modemerk. Peter van Kampen: “Ons eerste doel is Nederland zo goed mogelijk te kunnen servicen. Dat doen we door onze sterke online aanwezigheid te combineren met meer fysieke brand stores. Daarna willen we onze pijlen richten op onder meer Duitsland, België en Scandinavië, waar we online nu al goed verkopen.”

De NOLABEL Brand Store in Westfield Mall of the Netherlands, waar NinetyNine eerder al het interieurconcept van een koffiehuis ontwierp, is geopend sinds 16 juli en is dagelijks geopend volgens de richtlijnen van de Mall.