OCCO breidt uit met spraakmakende showroom

Actueel
‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
OCCO opent deze zomer een spraakmakende showroom aan de Sarphatikade in Amsterdam, met een interieur dat is ontworpen door Casper Schwarz Architects. Het Nederlandse salesteam van OCCO zal worden uitgebreid, de gesprekken daarvoor worden reeds gevoerd.

Het in 2016 in Tallinn, Estland door Ander Sõõrumaa en Paul Veetõusme opgerichte OCCO is de ontwikkelaar van een tool die interieurontwerpers verbindt met de data van de belangrijkste interieurmerken. Ontwerpers vinden met de tool op eenvoudige wijze precies de meubelen, lampen en vloerkleden die ze voor een bepaald project zoeken. Alle specificaties, kleuren, materialen en afmetingen zijn direct voorhanden, net als vergelijkbare alternatieve opties. Zo is het niet alleen mogelijk om een ontwerp snel en efficiënt tot in de puntjes op te zetten – met één druk op de knop staan alle offertes en prijzen bovendien direct ook in een helder overzicht. OCCO noemt de tool dan ook de ‘key to a happy place’.

Vijfhonderd interieurmerken

OCCO opereert met succes in Estland, waar met een team van 32 professionals vanuit twee showrooms elke dag wordt gewerkt aan uitgesproken interieurs voor kantoren, zorginstellingen en woningen. Ruim vijfhonderd wereldwijd bekende interieurmerken koppelden hun data inmiddels aan de tool, waaronder Bolia, Foscarini, Tom Dixon, Noti en Calligaris, en ook het Nederlandse Fest Amsterdam.

Veel mooie projecten

OCCO is klaar om de wereld te veroveren, en Nederland is uitgekozen als eerste land buiten Estland om de tool te lanceren. Iela Chau zal OCCO in Nederland gaan leiden: “Als brand manager van OCCO in Nederland ben ik met allerlei professionals in de designwereld betrokken en op zoek naar punten waarin we elkaar kunnen versterken. Ik kijk er enorm naar uit om de digitale tool te introduceren, als sleutel naar ongetwijfeld veel mooie projecten in Nederland.”