OBJECT Rotterdam verplaatst naar het voorjaar

Actueel
‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
Designbeurs OBJECT is verplaatst naar het voorjaar: van februari naar mei en opent een lang lenteweekend de deuren van het industriële HAKA-gebouw. Met ruim 5000 vierkante meter tentoonstellingsruimte biedt het pand meer dan genoeg plek om op een verantwoorde manier inspiratie op te doen, aldus de organisatie.

Dat OBJECT is verplaatst naar het voorjaar maakt deze editie niet minder feestelijk. Precies tien jaar geleden nam Anne van der Zwaag de designbeurs namelijk onder haar hoede. Om dit te vieren kunnen bezoekers kosteloos een bezoek brengen aan de nabijgelegen Euromast, ontworpen door Hugh Maaskant met fenomenaal uitzicht over de havenstad. Begin februari start al de OBJECT-designveiling in samenwerking met online veilingplatform Catawiki waar liefhebbers een voorproefje kunnen krijgen.

OBJECT in voorjaar: aantrekkelijk alternatief

OBJECT, dat oorspronkelijk van 11 tot en met 13 februari zou worden gehouden, biedt een aantrekkelijk alternatief in eigen land nu verschillende internationale beurzen zijn verplaatst. In drie dagen trekt het designplatform talloze cultuurliefhebbers en professionals op zoek naar nieuwe trends en inspiratie. Zij kunnen komende editie weer hun hart ophalen in het HAKA-gebouw, waar bekende namen als Floris Schoonderbeek, 75B, Dick van ’t Hoff, Simone Post en Bas Kosters acte de présence geven. Tevens verwelkomt de beurs in mei verschillende kunstgaleries zoals Rademakers Gallery en GoMulan Gallery. Nieuw is ook het collectief Jewel.Rotterdam, dat deze editie maar liefst 31 sieradenontwerpers uit de Maasstad vertegenwoordigt waaronder Kalkidan Hoex en Zelda Beauchampet.

Uitgekiende mix van aanstormende talenten

Naast de gevestigde namen toont OBJECT elke editie een uitgekiende mix van aanstormende talenten voor wie de beurs een belangrijke springplank is. Bijna 40 recent afgestudeerde ontwerpers zijn door de organisatie geselecteerd, het hoogste aantal tot nu toe. “Achter de schermen wordt door een nieuwe generatie keihard aan de weg getimmerd’, zegt Anne van der Zwaag, “jonge designers zijn ontzettend gedreven om een plek op de markt te veroveren en hebben de afgelopen tijd niet stil gezeten, de energie spat ervan af”.