Marike herboren met een nieuwe catalogus

branded
Actueel
‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
Hij sloot zich drie jaar op om tot een nieuw hoofdstuk te komen. En dat kwam er. Het hoofdstuk werd een catalogus van vier centimeter dik en bijna één kilogram zwaar. Niet zo gek als je de catalogus doorbladert en maar liefst 69 nieuwe collecties tegen komt. “Het is fantastisch om dit boekwerk met al die nieuwe collecties nu eindelijk in mijn handen te houden”, zegt ontwerper Boudewijn Roest. “Het was een heel avontuur om tot dit boekwerk te komen”. Boudewijn heeft, als oprichter van het merk in 2003, jaren van kennis en ervaring opgedaan.

De producten van Marike werden door de jaren heen in de meest mooie projecten ter wereld toegepast. “Inmiddels weet ik wel wat een gebruiker verwacht van hoogwaardig sanitair.” Of het nu een hotel, een museum of een schoolgebouw is, zijn producten worden door de klant zeer gewaardeerd. “Hoe dit komt? Verschillende gebruikers hebben verschillende wensen. Wat dacht je van de schoonmaker van een hotelkamer. Deze wil het product snel en makkelijk kunnen schoonmaken. Of de eigenaar van een schoolgebouw. Je kan je voorstellen dat het van belang is dat de producten hufterproef zijn.”
Dat is met name aan de professionele kant, maar hoe zit dat met de eindgebruiker? “Ik vind het altijd leuk als ik van interieurarchitecten hoor dat de gebruikers complimenten krijgen van klanten over de natte gedeeltes van het interieur… dat klanten terugkomen in een vergaderruimte en dan aangeven dat ze de toiletruimtes zo mooi en bijzonder vinden.“
Klopt het dat hotel en restaurantgasten foto’s met zichzelf en de producten maken om deze vervolgens op Instagram te posten? “Ja, geweldig toch? We hebben er zelfs twee pagina’s in de nieuwe catalogus aan gewijd.”

Wereldwijde projecten

Begrijp ik nu goed dat je de afgelopen jaren vele mooie internationale projecten hebben voorzien van jouw producten?
“Ja, dat klopt. Best wel veel en ook hele mooie projecten. We traden er alleen nooit mee naar buiten. Dat was geen onwil, maar we waren gewoon te druk met het volgende project en vergaten dan te vertellen in welke projecten we allemaal zitten…”

Kun je ons een paar projecten noemen waar je trots op bent?
“Oei, waar moet ik beginnen… Ik ben op elk project trots. Of het nu een klein project is in de Parijse studio van een wereldberoemde ontwerper of een heel groot resort in Zwitserland is. Het is allemaal leuk en bijzonder dat mensen voor mijn producten kiezen.”

Ga je de komende tijd wel jullie gerealiseerde ­projecten communiceren?
“Ja, dat zit wel in de planning. We hebben een aantal van de projecten ook opgenomen in de catalogus, andere projecten komen op onze website te staan.”

69 nieuwe collecties

Kun je wat meer vertellen over de 69 nieuwe collecties?
“We gaan de breedte in. Dat betekent dat we niet alleen meer standaard wastafels en fonteintjes hebben, maar ook een hele uitgebreide collectie aan baden, accessoires, kasten, bijzettafels, salontafels, verlichtingsarmaturen en maatwerk wastafels hebben.”

Salontafels en kasten? Gaan jullie je nu ook het interieur richten?
“Eigenlijk deden we dit zo links-en-rechts al met ons oude kastenprogramma. Deze toenemende vraag heb ik meegenomen tijdens de ontwikkeling van de nieuwe collecties. Het nieuwe kastenprogramma is daarom mede geschikt gemaakt om in het interieur toe te passen. Naast de kasten hebben we ook een serie met bijzet en salontafels. We hebben in deze collecties een hele grote reeks van maten en materialen, dus je kan als architect helemaal los gaan.”

Bij de wastafels veel nieuws?
“Heel veel nieuws! Alles wat er ontbrak heb ik toegevoegd. Zo heb ik het maatwerkprogramma compleet overhoop gegooid. Het is nu heel makkelijk om een maatwerk product samen te stellen. Ook heb ik gezocht naar vrijstaande wastafels. Daar hadden we er slechts één van, die best wel goed verkocht. Inmiddels heb ik daar 9 nieuwe vrijstaande wastafels aan toegevoegd. Nu heb je als architect in ieder geval keuze.”

Ik zie ook veel kleur in je collecties. Is dat de nieuwe trend?
“Ja zeker. Natuurlijk is alles leverbaar in wit, maar we bieden ook de mogelijkheid om een wastafel in een kleur te bestellen. Hier is zeker sprake van een trend. En daar lopen wij als merk graag op voorop!”

Toekomst

Hoe zit de komende tijd eruit?
De catalogus is vers van de pers, dus de komende tijd zijn wij druk om alle architecten, interieurarchitecten, interieurbouwers en dealers te voorzien van onze catalogi. Daarnaast zijn we druk met de verbouwing van onze architectenshowroom, waar de nieuwste collecties gepresenteerd gaan worden.”

Het merk Marike is herboren.

www.marike.com