Interface introduceert nieuwe collectie voor hospitalityruimtes

Actueel
Producten  Vloeren 
‹ Terug naar overzicht
Geplaatst op:
Vloerenfabrikant Interface lanceert zijn eerste collectie modulair tapijt, nora rubber vloerbedekking en LVT speciaal ontworpen voor hospitalityruimtes.

“Een inspirerende ruimte zorgt ervoor dat mensen langer willen blijven, het verbetert de werkervaring van de medewerkers en de CO2-neutrale collectie helpt met het behalen van milieudoelstellingen”, aldus Ivan Sunde, hospitality business development director bij Interface. “Uit ervaring weten we dat het juiste vloerontwerp bijdraagt aan hoe gasten zich zullen voelen als ze tijd doorbrengen op die plekken.”

Hospitality van Interface

De Hospitality-collectie van Interface bestaat uit 21 nieuwe, modulaire designs die aansluiten bij drie LVT-collecties in de huidige collectie (Iridescence, Level Set en Look Both Ways). De designs bieden volgens Sunde nieuwe ontwerpmogelijkheden voor ruimtes die bedoeld zijn om te ontspannen, te werken of te dineren. “Voor keukens en trappenhuizen bieden de rubber vloerbedekkingen norament 926, noraplan line en noraplan unita, naast LVT en tapijttegels, onderhoudsarme oplossingen die in vrijwel elke ruimte passen.”

Flexibel en uniform

“Deze collectie is geïnspireerd door de wens om unieke en diverse ruimtes te vieren”, vertelt Mandy Leeming, design director bij Interface. “Ons team van ontwerpers onderzocht cultuur en erfgoed en combineerde dat met textuur en kleur om een collectie samen te stellen die representatief is voor de klant van vandaag. Het adaptieve vloerenportfolio biedt de flexibiliteit en uniformiteit die ontwerpers nodig hebben om de juiste ruimte voor hun klant te creëren.”

De Hospitality-collectie biedt zes kleurgroepen:

– Serene en Pure zijn neutrale paletten;
– Allure bevat rijkere tinten;
– Earth met op de natuur geïnspireerde kleuren;
– Opulence en Vibrance zijn fellere, avontuurlijke kleuren.

100 procent CO2-neutraal

De tapijttegels, LVT en nora rubber zijn 100 procent CO2-neutraal. Interface boekte in 2019 naar eigen zeggen succes met zijn Mission Zero, die leidde tot onder meer het reduceren van de CO2-voetafdruk van zijn tapijttegels met gemiddeld 76 procent. Vervolgens lanceerde Interface de Climate Take Back-missie met het doel om tegen 2040 een CO2-negatieve onderneming te zijn.